
در راستای رسالت و مأموریت آموزش و پرورش و بنیاد فرهنگی رضوی و جهتدهی به رشد همهجانبهی دانشآموزان بر پایهی تعالیم و دستورات دین مبین اسلام، اهداف دبستان پسرانه امام رضا(ع) دوره دوم - واحد2 به شرح زیر تعیین میگردد.
موسسه ای آموزشی و پرورشی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در زمینه سازی برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و شکل گیری هویت یکپارچه اسلامی - انقلابی و ایرانی آنان، ارائه دهنده برترین الگوی نظام تعلیم و تربیت در پرورش انسان هایی عالم، مومن، متخلق به اخلاق اسلامی، متعهد به ارزش های انقلاب اسلامی ایران، مبتنی بر معارف قرآن، سنت پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت علیهم السلام و سیره علمی عالم آل محمد(ص) در سطح مدارس ایران اسلامی، با تاکید بر نقش تعیین کننده معلمان نخبه و شایسته و دارای به روزترین تجهیزات و روش های آموزشی می باشد.

بنیاد فرهنگی رضوی موسسه ای است که در راستای سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی، خدمات آموزشي و پرورشی خود را با تاکید بر تعالیم اسلامی و سیره رضوی به علاقه مندان مستعد ارايه مي نمايد. این موسسه در تلاش است تا افرادی مومن، متعهد ومتخصص را تربیت کرده و آنان را برای ورود به جامعه آماده نماید و بر این باور است که با آموزش خانواده ها و به کارگیری معلمانی متعهد به ارزش های اسلامی- انقلابی و متخصص، فرآیند تربیت انسان کامل را برای جامعه اسلامی ایران بهبود بخشد. این مجموعه ی منعطف و یادگیرنده با بهره مندی از روزآمدترین روش ها و تکنولوژی های آموزشی و برمبنای سیاست های حمایتی آستان قدس رضوی، به دنبال گسترش فعالیت های خود در تمام نقاط نیازمند ایران بوده که با استفاده از روش های نوین مدیریتی در پی افزایش سطح کیفی کارکنان از طریق آموزش مستمر، بالابردن انگیزش و توانمندسازي نيروي انساني است .

- توجه به آموزههای قرآن کریم، نقش معنوی، اسوهای، هدایتی و تربیتی پیامبر اکرم (ص)و ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه امام رضا(ع)
- اهتمام به حفظ شان و منزلت مدارس امام رضا (ع) به عنوان حریم علمی عالم آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین(
- توجه به ارزش های انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه.
- اهتمام به تعلیم و تربیت در تمام ساحت های اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیبایی شناختی و هنری، اقتصادی و حرفهای و علمی و فناورانه با رویکرد استفاده هم افزا از تمامی ظرفیت های بنياد فرهنگي رضوی.
- توجه به نقش معلم (مربی) به عنوان هدایتکننده و اسوهای امین و بصیر در تعلیم و تربیت و مؤثرترین عنصر تحقق مأموریتهای نظام تعلیم و تربیت.
- توجه به کرامت ذاتی و اکتسابی انسان و کسب فضایل اخلاقی از جمله: ایمان، تقوا، تولی و تبری، عمل صالح، خودباوری، روحیه مجاهدت، ظلمستیزی، علم، حکمت، عفت، شجاعت، عدالت، صداقت، ساده زیست ، ایثارح و فداکاری.
- اهتمام در فرهنگ سازی روحیه پژوهش گر و فناورانه دانش آموزان مبتنی بر معیار اسلامی.
- رعایت اصل تکریم اولیا و مشارکت خانواده ها در فرآیند تربیت دانش آموزان.
- تلاش در به کارگیری روش های نوین مدیریتی استفاده بهینه از منابع و افزایش بهره وری سرمایه انسانی مومن، متعهد و متخصص با رویکرد جوان گرایی
